Gehaald !!!!!

Gehaald !!!!!
Na 3966 km fietsen mag je dit gebaar maken

maandag 9 juli 2007

Epiloog

Lieve mensen,
Bedankt voor al die leuke reacties, het deed goed te weten dat er veel mensen waren die mijn reis volgden. Het leuke en vaak bemoedigende commentaar was een prettige duw in de rug en deed mij weer op zoek gaan naar een volgende internet gelegenheid.
Al die lieve mensen die Yvonne opvingen en haar hielpen en steunden tijdens mijn afwezigheid ben ik voor altijd dank verschuldigd. Het was een heerlijke geruststelling voor mij om te weten dat jullie er waren!!!

Thuis ga ik deze reis nog eens overdenken en voor mezelf alle positieve en negatieve ervaringen op een rij zetten. Een ding is zeker, het was alle moeite meer dan waard.  De Noordkaap werd bereikt, de reis door Finland en de Baltische staten moest worden geschrapt,  maar het grote doel, onderweg zijn, nieuwe dingen zien en beleven, nieuwe kanten aan mezelf ontdekken werd meer dan verwacht mocht worden, ingevuld. Het werd een onvergetelijke tocht met gelukkig veel hoogtepunten en slechts enkele dieptepunten. Nu is er het verlangen naar huis maar in mijn achterhoofd weet ik nu al, dit was niet mijn laatste verre fietstocht.

Voor de geïnterresseerden, de hoogtemeters las ik af van een Suunto. Dat is een horloge dat bijna alles kan, ook hoogte bepalen en de geklommen en gedaalde meters in een geheugen zetten. Daartoe wordt bij vertrek een logfile gestart en bij aankomst weer gestopt. In een hystory worden deze bij elkaar opgeteld. Elke morgen kalibreerde ik het instrument door de bekende hoogte in te voeren. Fouten in de registatie als gevolg van luchtdrukveranderingen door veranderende weersomstandigheden zijn niet te voorkomen maar ik denk dat over een periode van 10 weken de plussen en minnen tegen elkaar kunnen worden weggestreept. De kilometers werden met een fietscomputertje geregistreerd.

Wat betreft mijn haardracht! Bij vertrek werd tot groot genoegen van alle aanwezigen mijn haardos tot op 2 mm na verwijderd. Daarvan is inmiddels het merendeel weer aangegroeid. Helaas groeit het nu ook op plekken waar het bij de kapper regelmatig werd gecorrigeerd maar nu werd nagelaten. Ik zie er een beetje verwaarloosd uit. Na een dag fietsen met helm op en hevig zweten zitten er vreemde sleuven in de kruin en ziet het er echt niet uit.

Ja, en dan de John Fairfax voorraden!. Gelukkig ging ik met een aanzienlijke voorraad van huis. Onderweg moest de voorraad regelmatig worden aangesproken maar aan het eind van de rit bleek dat ik de benodigde hoeveelheid goed had ingeschat. Ik ben 10 kg afgevallen, en weeg nu weer 72 kg, een gewicht waarvan ik de laatste 10 jaar alleen maar heb durven dromen. Deze forse gewichtsafname is niet alleen te danken aan de vele langdurige inspanningen maar ook door de éénzijdige fantasieloze maaltijden die in de laatste weken werden genuttigd. De benodigde discipline om mezelf goed te blijven verzorgen ebde weg naarmate de Noordkaap dichterbij kwam, iets dat ik mij achteraf kwalijk neem.
De rit is nog niet ten einde, ik ben momenteel in Tanabru en moet nog zo'n 150 km fietsen naar Kirkenes. De tijd die ik over heb ga ik opvullen met weet ik nog niet en misschien doe ik wel helemaal niets en wacht ik rustig tot het zondag is en dan met het vliegtuig naar huis. Een heerlijke gedachte want  ik zie uit naar het moment dat ik weer dicht bij mijn dierbaren ben, want ik heb jullie allemaal gemist.

Een nog prettiger gedachte is dat éénmaal thuis en  ik 's nachts wakker word, ik weer een zacht en warm vrouwenlichaam naast mij weet in plaats van die koude plastic bagagetassen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Ab,
bedankt voor al je leuke verhalen en voor de uitleg over de hoogtemeters, dat laatste ging er beter in dan je uitleg over rekenen. Ik zal de toegezegde doos pick-wick wel omruilen voor een fles koude thee en het kratje maar bij Johan laten.
goede thuisreis a.s. zondag en geniet dan maar van die gebreide broek
Naar

Anoniem zei

Hoi Ab,
Zo te lezen ben je goed uit de strijd gekomen en komen er weer allemaal gezonde gedachten bij je op.
Weer terug naar vrouwtje Yvonne, Hollandse Haring en een stevige borrel.
Ab, goede terugreis en snel tot ziens.
Johan en XXXXX Ria

Anoniem zei

Hallo Ab, nog van harte gefeliciteerd met je knappe prestatie! (Ik had wat problemen met de telecommunicatie, vandaar deze late reactie.)
Het is plezierig om te zien dat het je niet enkel op fysiek gebied gelukt is, maar dat er ook wel een stukje zelfontdekking bij was, dat is altijd mooi meegenomen.
Zoals je terecht laat weten, wordt het binnenkort tijd om het ascetische achter je te laten en je open te stellen voor een behoorlijke portie wereldse geneugten. Je mag dan ook rekenen op een schare Belgische blondjes, allemaal uit Leffe.
Je bent nu opgenomen in de eregalerij van de Noordkaaprijders, met een speciale vermelding van de jury omwille van de pittige rapportering --- een hele eer is het!
Tot binnenkort, dan kunnen we het samen vieren.

Anoniem zei

Hallo Appie

Het is met de rust gedaan
want Appie komt eraan
10 weken weggeweest
en nu is het feest
Het gefluit en gezang
komt weer opgang
Hij was erg lang van huis
maar nu komt hij weer thuis
Zijn vrouw,kinderen en de kleintjes
zijn blij,want hij komt weer met zijn geintjes.
Al gelooft je het of niet
Hij zingt weer het hoogste lied
wij buren zullen het regelmatig horen
daarom doen wij alvast maar dopjes in onze oren.

Groetjes

Hannie

Anoniem zei

Ha die Ab
Gefeliciteerd hebbeb we je al maar wij kijken naar je thuiskomst uit en we gaan dit lekker vieren.Tot zondag bikkel
Gr Simon en Marianne

Anoniem zei

Hallo Ab .
Heb ontdekt dat je inmiddels ook thuis ben.je reisverslag gelezen en de foto's bekeken.gefeliciteerd met het berijken van de noordkaap.
Ik weet hoe moeilijk het is om een geplende reis te moeten afbreken,maar weet hoe belangrijk het is signalen van je lichaam te volgen.
Groeten van Gerrit.