Gehaald !!!!!

Gehaald !!!!!
Na 3966 km fietsen mag je dit gebaar maken

vrijdag 18 mei 2007

De Duitse Bocht

Nou, die veerboot die voer nog niet, de informatie op de kaart klopte. Dat betekende een halve dag om de Jadebussen heen rijden. Het was zondag en dan zijn veel Duitsers onderweg op de fiets. Heel veel leuke gesprekken gehad maar het houdt wel op. Op den duur ga je dat proberen te voorkomen. 's Avonds neergestreken op een camping in Shweiburg en me getrakteerd op schnitzel en een biertje. Alles doet me zeer en het voelt niet goed aan.

14 mei.
' s Morgens ziek, zwak en misselijk en niet van dat ene biertje. Ook last van diarree en doodvermoeid. Reden om weer een rustdag te nemen. De was gedaan en veel geslapen in de tent in het zonnetje. Het zou een mooie dag zijn geweest om te fietsen, helaas. Boodschapjes gedaan in het dorp en op de terugweg, pang, niet te geloven, een klapband. Het voorwiel stond in een keer op de velgen en dat zonder bagage. Op de camping binnenband vewisseld, het ventiel was er uit geknald. Bij het wieluitnemen deed zich een probleem voor, een van de imbusgaten was rondgedraaid en met moeite los te nemen. Moet een oplossing voor komen!.

De oorzaak voor de diarree is waarschijnlijk de vele schapenstront op de paden langs de dijken die de NSCR volgt. Bij regen zit werkelijk alles vol met deze shit en is hygieene moeilijk vol te houden.

15 mei.
Kortste weg willen nemen naar het veer over de Weser, het ontbreken van een detailkaart wreekt zich, aantal keren toch weer omgereden. In Bremerhafen heb ik het scheepvaartmuseum bezocht en daar aan boord geweest van een U boot. Machtig interressant. Dat die lui daar in durfden konden varen en daar een oorlog in konden voeren. Die hele boot zit vol met kranen en buizen en voor mensen was er nauwelijks ruimte.
Detailkaarten gekocht plus nieuw reservemateriaal. ' s Avonds fietste ik tegen een jeugdherberg aan en liet deze kan niet lopen.

16 mei.
Op weg naar de Elbe, De dag begint goed met mooi weer. Bij Osten wilde ik beslist zien hoe de Schleppfare over de ....(zoeken we nog op) werkt en heb daar drie kwartier moeten wachten totdat hij kwam. Het Schleppfare is een creatie van een leerling van dr ing Eifel, je weet wel, die man van die toren, en wonderbaarlijk om te zien werken. Tijdens de oversteek begon het te regenen en het is die dag niet meer opgehouden. De overtocht over de Elbe heb ik benedendeks doorgebracht en daar zitten kletsen met een medefietser, Hij was helemaal doorweekt en zat te rillen van de kou. Mijn uitrusting was toch beter op orde dacht ik zo, want onder de Goretex was alles nog droog.
Eenmaal aan de overkant weer als een speer door de schapenstront in de stromende regen, maar wind in de rug dus ik vloog langs de Elbe richting Brunssbuttel. Daar het veer genomen over het Noord- Oostzeekanaal. Nu was het werkelijk beestenweer, wat een wind en wat een regen. Ook merkte ik een verandering op, de wind ging ruimen en werd NW. En dat kwam niet goed uit. Het laatste stuk naar St Michaelisdom werd nog zwaar. Toch weer een jeugdherberg gezocht en gevonden en daar mocht ik alleen met Klaus het hele funkelnagelneue gebouw delen, wat een weelde wat een luxe en dat voor een spotprijs. De UEFAcup finale zag ik tot de verlenging, toen vielen de luiken dicht en de uitslag weet ik nog steeds niet.

17 mei.
Hoera, droog weer. Op naar het Noorden, kilometers maken, gisteren bijna 100 km, vandaag ga ik voor de 110.
De intentie was goed, de uitvoering leek nergens op. Heel de weg een snoeiharde wind uit het Noor Westen. 6 Bft minstens. De Duitse Bocht geniet onder zeelui een bedenkelijke reputatie, en dat is volkomen terecht. Wat een rot plek is dat op de aardbol. Na al die regen nu al die wind en eerlijk na vandaag weet ik niet waar je als fietser slechter mee af bent. Fietsers moeten de Duitse Bocht over kunnen slaan zonder dat diskwalificatie volgt, vind ik. 77 km legde ik zwoegend en ploeterend af. Heel veel de kaart geraadpleegd en m'n zeilerservaring benut. Eenmaal gewonnen hoogte geef je niet meer weg, dus als de NSCR weer zuidwaarts ging (want logica zit niet in de NSCR) dan volgde ik m'n koers Noordwaarts en die laatste 10 km waren echt, echt heel zwaar.

Zo beste mensen vandaag hoop ik Denemarken binnen te fietsen, sorry dat ik niet op iedere reactie weer reageer. Wel doe ik aan iedereen de groeten en laat weten dat iedere reactie mij een duwtje in de rug geeft.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

He Ab,

Jeetje je bent al een heel stuk weg zeg! Yvonne wees me op deze site dus ik dacht effe kijken. Nou doe voorzichtig onderweg en ik blijf je site in de gaten houden!!!

Groetjes Sandra

Anoniem zei

He pa,
je schiet al lekker op en de weersvoorspellingen beloven (incl de wind) betere tijden.

Nog effe volhouden want je bent er al bijna! ;)

Mocht je het nog steeds niet weten:
"Sevilla heeft na strafschoppen voor het tweede jaar op rij de Uefa Cup gewonnen. In een Spaanse finale in Glasgow was doelman Palop de held. Hij stopte drie penalty's van Espanyol."

Groetjes,
Berry en Maaike

Anoniem zei

Hoi Ab,

Wat een ellende met die schapenshit zeg. Nu maar te hopen (sorry beetje ongelukkig woord in verband met die schapen), dat je snel weer de ouwe bent.

Jammer dat je de ontknoping van de finale gemist hebt, had je daar in Denemarken nog een paar goeie voetballer kunnen scouten voor Espanyol.

Hou het stuur recht.

Groetjes,

Juul

Anoniem zei

Hallo Ab.

Ik zie dat je goed gaat daar in het noorden.

We wensen je erg veel succes verder met je fietstocht,en hou je taai he.

Groeten
Ton en Hannie

Anoniem zei

hoi dijk met de luit en de fiets
prachtig om je verhalen te lezen onder het genot van een goed glas franse wijn in mallot.(voor ons echte "armchair-adventure")
petje af voor je moed en uithoudingsvermogen.
als je op de terugweg een ommetje wil maken langs mallot hebben wij een lekker zacht, warm bed voor je.
we kijken al weer uit naar je volgende verslag.
groeten alie en frans